Antònia Bosch (33 anys i mestra d’Educació especial) treballa actualment a una escola infantil que segueix el mètode d’ensenyament Montessori a la localitat nord-americana de Charlotte, a Carolina del Nord, que ella mateixa defineix com “una de les ciutats financeres més importants del país”. En paral·lel, Bosch també hi fa de professora d’espanyol. Diu que, en tot cas, troba a faltar la família, els amics i la vida de poble que tenia a Pòrtol.
-Per què vares elegir aquest destí?
-No va ser una decisió pròpia. Fa cinc anys al meu marit li va sortir l’oportunitat d’anar a treballar als Estats Units , com a responsable d’una escola de futbol a Fort Lauderdale, Florida. Vam estar allí durant tres anys i fa un any ens van proposar de canviar de destí. Podíem escollir entre diferents ciutats, i Charlotte, tot i no ser gaire coneguda, ens va semblar una bona opció per la seva localització, estam a prop de diferents estats i d’aquesta forma podem conèixer millor el país. És una ciutat jove i que està creixent molt els últims mesos. És una de les ciutats financeres més importants dels país.
-Quina és la principal diferència respecte a la vida que duies a Mallorca?
-La principal diferència és la vida social que portava a Mallorca, la família i els amics, aquí és tot diferent. Està clar que hem fet amics, però la gent es dedica a la feina i a la família. Sí que és veritat que aquí a Charlotte hem trobat més llocs on reunir-te amb gent, és una ciutat amb moltes cerveseries i sempre hi ha alguna activitat o altra muntada. És una ciutat molt verda i pots anar a fer excursions sense haver-te de desplaçat més de mitja hora. És un entorn natural espectacular i fa que passem molts caps de setmana gaudint de la natura. A Mallorca, quan acabes de treballar o estudiar, quedes amb els amics per fer un cafè o trobar-te una estona; aquí és més complicat la gent surt de la feina per marxar directe a casa. Una altra cosa a la qual ens vam haver d’adaptar es als horaris. Aquí a les dotze i mitja ja estam dinant i molts restaurants tanquen cuina a les nou de la nit. A Mallorca, molts cops a les nou encara penses on has de quedar per sopar.
-Què és allò que més trobes a faltar del que tenies a Marratxí?
-El que més es trob a faltar són la família, els amics i la vida de poble. A Pòrtol, vas caminant pel carrer i saludant a la gent. Aquí ni camines, sempre agafes cotxe i rara vegada coneixes els veïns del costat. És un estil de vida més impersonal.
-Què és el millor i el pitjor de viure fora de casa?
-El millor d’estar fora de casa és que tenim l’oportunitat de conèixer un altre país i una altra cultura. Estar lluny de casa et fa créixer personalment i aprens molt de les diferents cultures a les quals estàs exposat. L’idioma també és un plus. El pitjor de viure fora de casa és no estar amb els teus i es troba també molt a faltar el menjar.
-Tens idea de tornar a viure a Mallorca? En quin termini?
-La idea de tornar a Mallorca sempre hi és, però no sabem quan serà. Nosaltres anem any a any decidint. Tenim clar que volem tornar en algun moment i ara més que hem augmentat la família. Però també volem aprofitar d’aquesta oportunitat que hem tingut i gaudir d’aquest país, que té molt per veure.