Papereries Company, mig segle a l’avantguarda del material d’oficina

300

Papereries Company va néixer el 1970 de la mà de Juan Company. Actualment, el negoci el porten les seves quatre filles. Susana s’encarrega de la part administrativa; Eva, de les compres de material; Marta, de les xarxes socials i de la web; i Yol, dels pressuposts i de les comandes especials. “Cadascuna té la seva àrea de treball i les decisions importants es prenen en conjunt”, afirma Susana Company.

Les germanes Company expliquen que els principals entrebancs del negoci són el canvi d’hàbits de compra del consumidor i, especialment, l’impacte en el negoci que ha suposat la digitalització, que ha fet que de cada cop es necessiti menys material d’oficina, ja que tot es fa de forma digital.

A Papereries Company són ben conscients que com a petita empresa familiar  no poden lluitar contra les grans superfícies, la venda on line i les multinacionals.”Per això el que fem és seguir el nostre camí i centrar-nos en allò que sabem fer millor, assessorar i atendre els nostres clients de forma personalitzada, conèixer les seves necessitats i buscar solucions”, explica Susana Company.

Assessorament personalitzat

En Papereries Company tenen clar que el seu avantatge competitiu enfront de la competència és “no només vendre, sinó assessorar els nostres clients. “Des que es va fundar l’empresa hem intentat que el client trobi a les nostres botigues productes diferents i exclusius, que sempre que vingui trobi una marca nova, noves línies d’articles, etc”., destaca Susana Company.

Els productes estrella de Papereries Company són el paper DinA4, les fundes i els bolígrafs, tot i que depenent de l’època de l’any venen més uns articles que altres. “Nosaltres ens dediquem principalment al subministrament d’oficina així que tenim una venda més o menys estable tot l’any, encara que també tenim campanyes estacionals com l’escolar, la campanya de Nadal, la campanya d’agenda, etc.”, detalla Susana Company.

El principal client de Company són petites empreses i professionals, tot i que  també treballen amb l’administració i, per descomptat, amb el client final. Els grans i transformadors canvis viscuts en els darrers anys en el sector fan dubtar als propietaris de Papereries Company si l’empresa familiar arribarà a la següent generació. “Amb la velocitat que estan canviant els hàbits de compra i el món en general, no et podria dir si d’aquí a 20 anys es faran servir articles de papereria”, confessa la responsable d’Administració de Company.

Les propietàries del negoci situen la crisi del 2008 com un punt d’inflexió clau. Una crisi molt llarga i profunda que va suposar uns anys molt complicats per al negoci. També la pandèmia declarada el 2020, amb el confinament i les mesures restrictives d’aforament, mobilitat, etc. va ser un repte “molt important” per al petit comerç.

Encerts

Actualment Papereries Company té un equip d’onze persones, alguns d’ells amb més de trenta anys d’antiguitat. Les propietàries de Paperies Company consideren que la innovació i l’escolta activa de les necessitats del consumidor i de les tendències han estat claus per guanyar-se la confiança dels consumidors durant més de 50 anys. “Crec que un dels nostres encerts més grans ha estat sempre la innovació, tenir les marques més noves, portar articles exclusius, seguir les tendències dels consumidors. En definitiva, no estancar-nos mai, sempre estar en moviment per oferir l’última cosa als nostres clients”, admet Susana Company.

Les papereries, com altres petits comerços, agraeixen les campanyes puntuals de bons de comerç que fan les administracions perquè funcionen “bé, tot i que són pedaços”, admet Susana Company, que explica que allò que necessita el petit comerç és que els ajuntaments “facilitin l’accés dels clients, els nostres clients cada cop tenen més dificultats per arribar a les nostres botigues i necessitem que ens rebaixin la pressió fiscal i burocràtica”.