Aquest dimarts 11 de maig entran en vigor a tot Espanya els nous límits de velocitat per a vies urbanes i travessies aprovats pel Govern central l’any passat. El límit de velocitat en vies urbanes serà de 20 km/h en vies que disposin de plataforma única de calçada i vorera; de 30 km/h en vies d’un únic carril per sentit de circulació i de 50 km/ en vies de dos o més carrils per sentit.

El límit de velocitat en vies urbanes serà de 20 km / h en vies que disposin de plataforma única de calçada i vorera; de 30 km / h en vies d’un únic carril per sentit de circulació i de 50 km / h en vies de dues o més carrils por sentit de circulació.

Segons la Direcció General de Trànsit, els motius per implantar aquesta mesura es deuen a la petició dels ajuntaments que reclamaven un marc legal normatiu per poder aplicar els 30 km/h en les seves localitats.

La DGT recorda que al 2019 els morts en accidents de trànsit van pujar un 6% en contrast a les vies interurbanes que varen caure un 6%. A més, recorda que els morts en les ciutats varen ser vianants, ciclistes i motoristes. En aquest sentit la DGT recorda que amb la davallada de la velocitat a les ciutats es redueix un 80% el risc de morir per un atropellament. Si la velocitat del vehicle que impactat és de 30 km/h el risc és d’un 10%, mentre que si la velocitat és de 50 km/h, el risc de mort puja fins al 90%. A més, es redueix a la meitat la distància necessària per detenir el vehicle al passar de 50km/h a 30 km/h.

Trànsit subratlla que l’experiència en les zones on ja s’ha implantat la reducció de la velocitat a 30 km/h és positiva perquè els accidents han davallat un 40%. Altre factor positiu és que el renou ambiental ha davallat a la meitat. D’aquesta forma, la DGT recorda que la reducció de la velocitat és una de les prioritats de l’Agenda 2030 per tal de convertir les ciutats en espais més segurs reduint tant el risc de sofrir un accident com la gravetat del sinistre.