La Conferència Sectorial de Comerç va aprovar aquest dilluns per unanimitat els criteris de repartiment i la distribució dels fons destinats al projecte «Impuls a la pime» del Programa de Modernització del Comerç: Fons Tecnològics, i va assignar a les Illes Balears un total de 2,8 milions d’euros.
«Per al repartiment entre comunitats autònomes s’ha tingut en compte, a més del criteri poblacional (som un 2,4 % del total de l’Estat), el criteri de la insularitat, la qual cosa ens ha suposat gairebé mig punt més, fins al 2,88 %», ha declarat el vicepresident del Govern, Juan Pedro Yllanes.
La línia de subvencions, finançada a càrrec del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència del Govern d’Espanya, ajudarà a la incorporació de noves tecnologies que permetin a les pimes del comerç local, de manera individual o mitjançant les associacions del sector, donar resposta als nous hàbits de consum i impactar en la seva transformació digital o en la sostenibilitat de l’establiment mateix i en el seu model de negoci.
«Aquests fons suposaran un abans i un després en el comerç balear, ja que es concentraran en sis projectes estratègics per a totes les Illes amb l’objectiu de modernitzar d’arrel el nostre teixit productiu», informa Miquel Piñol, director general de Comerç, que iniciarà avui mateix la ronda de presentació de l’acord a sindicats i organitzacions de comerciants de les Illes.
L’objectiu del Govern és fomentar la innovació empresarial i l’adaptació a les noves fórmules comercials i als hàbits de consum; la capacitació en habilitats comercials; la dinamització de les vendes en les zones i activitats comercials; la revitalització comercial d’àrees i equipaments comercials, i l’impuls de la digitalització i de l’ús de noves tecnologies, incorporant la sostenibilitat com a eix transversal tenint en consideració els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de l’Agenda 2030.
En aquest sentit, el Programa inclou: projectes de noves tecnologies adreçades a millorar diferents àrees de l’estratègia comercial en línia i de comunicació, del model de negoci i de l’experiència de compra; projectes de noves tecnologies per a l’adaptació de l’espai físic de venda tant a les noves necessitats i hàbits dels consumidors com a nous models de gestió; projectes de solucions tecnològiques per a millorar l’eficiència i sostenibilitat del lliurament d’última milla; o projectes d’aplicació de solucions tecnològiques per a millorar l’eficiència en el consum energètic i dels recursos.
Igualment, es consideraran subvencionables les despeses de sensibilització i formació, així com les despeses relacionades amb actuacions preparatòries prèvies que siguin necessàries per a establir la prestació de serveis, el subministrament de béns o la realització de les activitats corresponents, o el cost d’assistències tècniques externes o la contractació de personal quan siguin contractats directament per a aquest fi.