Marratxí commemora el Dia Internacional de la Dona amb un programa d’activitats culturals, reivindicatives i institucionals

302

Els actes es duran a terme des de dilluns 4 fins al 15 de març

L’Ajuntament de Marratxí ha organitzat un complet programa d’activitats amb motiu del Dia Internacional de la Dona el 8 març. Les àrees d’Igualtat i Cultura han programat xerrades, tallers, contacontes, concerts i obres teatrals, a més de la lectura d’un manifest i de la Mesa Local de Coordinació i Prevenció contra la Violència Masclista. “Es tracta d’un ampli programa d’activitats per a continuar reivindicant el paper de la dona en tots els àmbits: social, cultural, laboral, professional, artístic… Cal continuar treballant per la igualtat i contra tota mena de violència contra la dona”, ha manifestat la regidora d’Igualtat, Elvira García. 

El programa d’actes comença aquest dilluns amb un contacontes a càrrec de La Fada Despistada a la Biblioteca de Pòrtol a les 17.30 hores, i el dijous en la de Es Pont d’Inca. Creat per Cecilia Giménez, Rous Mascaró i Joana Abrines, són obres en català per a un públic de 0 a 9 anys sobre l’empoderament femení amb el missatge que tothom té dret a somiar i que amb imaginació i fantasia la vida és molt millor

També el dijous 7 tindrà lloc la conferència La dona en les gloses populars a càrrec de la doctora Catalina Valriu en l’Escola Vella de Es Pont d’Inca.

I el dia 8 tindrà lloc la lectura d’un manifest en Plaça de Sant Marçal a les 18.30 hores, centrat en la importància de la dona major, manifest que també es llegirà en altres institucions com el Consell de Mallorca. Després de la lectura del manifest tindrà lloc l’actuació del Cor de Dones de la UIB a l’Església de Sant Marçal. 

El dia 14 tindrà lloc la Taula local de coordinació i prevenció contra la violència masclista en sala de plens de l’Ajuntament. Es tracta d’un punt de trobada entre les diferents entitats, organismes i professionals que treballen en l’àmbit de la detecció, prevenció, atenció i tractament de les violències masclistes en el municipi.

La Mesa Local de Coordinació i Prevenció contra la Violència Masclista de Marratxí se celebra en col·laboració amb l’Institut Balear de la Dona, el Consell de Mallorca i la Delegació del Govern. Les persones que conformen la Mesa són tècnics i tècniques de l’Ajuntament de Marratxí (Serveis Socials, Igualtat, Cultura, Joventut, Participació Ciutadana, Esports i Seguretat Ciutadana), Guàrdia Civil, professionals dels centres de salut, professionals dels centres educatius de primària, secundària i centres de formació professional a més d’entitats del tercer sector (Creu Roja, Càritas, Casal Solidari- Gent del Món).

Finalment, el 15 de març hi haurà teatre familiar amb l’obra Vola Valentina, a càrrec de Centimets Teatre en el Teatre La Salle.