ELS PARTITS POLÍTICS MÉS JOVES

390

El reciclatge de residus, l’ús de les llengües a l’escola, l’educació sexual, el carril bici, el cotxe elèctric, el foment de la lectura, el turisme sostenible, ajudes a la població migrada… Són només algunes de les temàtiques incloses en les propostes dels “partits polítics” constituïts pels alumnes de quart d’ESO del Liceu de Sa Cabana i de La Salle del Pont d’Inca.

El “naixement” d’aquests partits s’emmarca en el projecte ‘Democràcia Participativa’ que promou el departament de Participació Ciutadana. Així, una vegada creats els grups polítics a les respectives escoles, totes les formacions varen presentar els dies 7 i 12 de març el respectiu programa electoral (amb vídeo inclòs) a representants dels distints polítics municipals: tant de l’equip de Govern (Més, PSIB i Som Guanyem Marratxí) com de l’oposició (PP i Pi). I ho varen fer, com mereixia l’ocasió, a la Sala de Plens de l’Ajuntament. En el cas d’Es Liceu, encapçalats pels professors Tonina Cànaves i David Gómez. En el cas de La Salle, amb la professora Maria Pilar Vidal.

El dia 7 el torn va ser per a les formacions polítiques constituïdes en Es Liceu: PDP Progreso del Pueblo,  Partit Comunista de Marratxí, El Canvi i El Pueblo. D’altra banda el dia 12, varen ser els partits sorgits a La Salle: Partido Igualitario de Marratxí, Unidos Para Marratxí, Partido para la Igualdad, Partido por la Igualdad, Izquierda Marratxí, La Unión, Partido Socialista Liberal, Lealtad Ciudadana Unida, Partido Democrático de Marratxí, Juntos (por un Bien Común) i Construimos Democracia.

Els polítics “reals” varen prendre bona nota de les propostes dels partits creats a les escoles, i varen subratllar els punts forts de cada formació. De la mateixa manera, en algun cas varen plantejar preguntes als joves sobre com defensarien algunes de les propostes que figuraven en els respectius programes. El projecte “Democràcia Participativa” va donar com a resultat la creació del Consell de la Infància i del Consell de l’Adolescència, d’on han sorgit les idees de formar els “partits polítics” a les escoles.